Jak zachęcić widzów do subskrypcji Twojego kanału?

utworzone przez | maj 16, 2022 | YouTube | 0 komentarzy

Zastanów się jaką wartość chcesz przekazać odbiorcy

Platforma YouTube działa podobnie jak każda inna przestrzeń, w której dochodzi do pewnego rodzaju wymiany. Odbiorca chce nauczyć się czegoś nowego, dowiedzieć, lub przyjemnie spędzić czas oglądając Twój film – Ty chcesz przekazać mu wiedzę, doświadczenie, lub chociażby podzielić się swoją pasją. Odpowiedz sobie na poniższe pytania, aby zyskać większą kontrolę i pewność tego czym się zajmujesz:

  • Co chcę przekazać odbiorcy?
  • Jakie emocje generuje mój film?
  • Co sprawi, że to właśnie mnie i mój film zapamięta?
  • Dlaczego warto oglądać filmy, które tworzę?

Pamiętaj, że Twoja pewność siebie, a przede wszystkim materiału, który tworzysz – to zaufanie Twojego odbiorcy!

Zbuduj markę osobistą

Czyli o tym jak ważna jest spójność contentu, który tworzysz.

Widz chce wiedzieć kim jesteś i co możesz mu zaoferować. I choć niespodzianki są super, częściej jednak lubimy wiedzieć czego możemy się spodziewać. W ten sposób świadomie wybieramy treści, w które chcemy ZAINWESTOWAĆ nasz czas i uwagę. Upewnij się czy wizerunek jaki tworzysz jest spójny z treścią Twoich filmów, a także innymi social mediami, dzięki którym odbiorca może Cię lepiej poznać. Nim już postarasz się, aby nowa osoba została Twoim stałym widzem i zasubskrybowała Twój profil:

Zastanów się co może wyróżnić Cię na tle innych twórców i przykuć uwagę nowej osoby: 

Czy będzie to logo? Miniatura filmu? Oryginalny tytuł? Wspólny dla filmów motyw? Być może kolor dominujący Twoje social media lub intro rozpoczynające Twój film? (więcej o INTRO przeczytasz tu)

W czym możesz być lepszy niż konkurencja? 

Na czym polega innowacyjność Twojej treści? 

Zoptymalizuj meta – tekst filmów i kanału YouTube

Pomóż znaleźć siebie odbiorcy poprzez SŁOWA KLUCZE. Wykorzystaj moc algorytmu słów tak, aby działał dla Ciebie.

Optymalizacja filmów w serwisie YouTube polega na wyszukiwaniu słów kluczowych, korzystaniu z atrakcyjnych lub zaskakujących tytułów, tworzeniu łatwego skanowania tekstu, pisaniu dobrego opisu, wypełniania tagów i maksymalizowaniu przestrzeni (w tytule i tekście).

Postaw na Jakość – nie ilość.

Wyeliminuj niepotrzebne słowa i używaj popularnych zwrotów, które pomogą odbiorcy Cię odnaleźć. Jednocześnie staraj się tworzyć treści w pełni wolne od kopiowania,

 INICJUJ i kreuj NOWE STANDARDY 

Współpracuj z innymi twórcami

To fantastyczny pomysł, który pozwoli Ci dotrzeć do nowych widzów. Najkorzystniejszą możliwością w tym przypadku jest współpraca z kimś, kto tworzy treści podobne do Twoich lub bliskie obszarom tematycznym Twoich filmów. Dlaczego warto?

  • Obustronna korzyść – zarówno dla Was twórców zyskujących nowych widzów, jak i dla widzów, zyskujących nowe perspektywy

Skontaktuj się z nimi przez e-mail lub prywatne wiadomości w mediach społecznościowych i sprawdź, czy byliby zainteresowani współpracą z Tobą przy nowym projekcie wideo/audio. Przedstaw siebie, swoje pomysły oraz korzyści, jakie twórca może zyskać dzięki takiemu połączeniu. I nie zniechęcaj się, gdy nie otrzymasz odpowiedzi. Powodów takiej sytuacji może być wiele i nie muszą być one związane z przedstawioną przez Ciebie propozycją.

Głośno i wyraźnie zachęć do subskrypcji kanału!

Jasne i czytelne komunikaty są krokiem milowym we wszelkiej relacji. Poinformuj lub przypomnij odbiorcy o możliwości subskrypcji, najlepiej zapowiadając czego już wkrótce można się u Ciebie spodziewać.

Niech wie, że dzięki temu nic go nie ominie!

Podnieś pozycję w wyszukiwarce dzięki liczbie wyświetleń!

Zwłaszcza na samym początku swojej przygody z YouTube warto pamiętać, że pozycja w rankingu popularności zależna jest od ilości wyświetleń. Niestety coraz trudniej jest wybić się ponad przeciętność, a rozpoznawalność nie zawsze uzależniona jest od merytoryki publikowanej treści. Dlatego na samym początku najlepiej skupić się na prostych działaniach i metodach, które skuteczni wspomogą dotarcie do większej ilości odbiorców. Poniżej kilka z  takich metod:

  • Umieszczenie linku do filmu w innych kanałach social mediów
  • Wysyłanie linku wraz z zachęcającym opisem poprzez newsletter
  • Udostępnianie linku w grupach i forach skupionych wokół bliskiej Twoim filmom tematyki

Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty, dzięki której automatycznie Twój film zyska większą liczbę wyświetleń i subskrypcji, a także dotrze do nowych użytkowników serwisu YouTube. Wystarczy, że klikniesz TUTAJ

Hasła, które mogą być dla Ciebie przydatne lub inspirujące

CHARYZMA I TEMPERAMENT – czyli pewność siebie, która zatrzyma każdego

KREATYWNOŚĆ – czyli artyzm, zabawa lub po prostu przyjemność dzielenia się z innymi

NOWE STANDARDY – to co sprawia, że widz uważa Ciebie za wyjątkowego twórcę

ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE I SWOICH FILMÓW – czyli Twoje cele w prowadzeniu kanału, świadomość swojego potencjału, ale także wizerunku; i przede wszystkim odpowiedzialność za treści, które tworzysz

ROZWÓJ – pamiętaj, że ten kto stoi w miejscu, cofa się

Pamiętaj, że początki często bywają trudne, jednak niech nie zniechęca Cię to do działania. Każdy popularny dziś youtuber i twórca zaczynał z tego samego miejsca. Zamiast porównywać się do innych, wyznacz swoje cele i wykorzystaj poznane już narzędzia, aby zrealizować swoje marzenia o rozwoju swoich kanałów.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk

Najnowsze opinie