Zastanów się jaką wartość chcesz przekazać odbiorcy
Platforma YouTube działa podobnie jak każda inna przestrzeń, w której dochodzi do pewnego rodzaju wymiany. Odbiorca chce nauczyć się czegoś nowego, dowiedzieć, lub przyjemnie spędzić czas oglądając Twój film – Ty chcesz przekazać mu wiedzę, doświadczenie, lub chociażby podzielić się swoją pasją. Odpowiedz sobie na poniższe pytania, aby zyskać większą kontrolę i pewność tego czym się zajmujesz:
- Co chcę przekazać odbiorcy?
- Jakie emocje generuje mój film?
- Co sprawi, że to właśnie mnie i mój film zapamięta?
- Dlaczego warto oglądać filmy, które tworzę?
Pamiętaj, że Twoja pewność siebie, a przede wszystkim materiału, który tworzysz – to zaufanie Twojego odbiorcy!
Zbuduj markę osobistą
Czyli o tym jak ważna jest spójność contentu, który tworzysz.
Widz chce wiedzieć kim jesteś i co możesz mu zaoferować. I choć niespodzianki są super, częściej jednak lubimy wiedzieć czego możemy się spodziewać. W ten sposób świadomie wybieramy treści, w które chcemy ZAINWESTOWAĆ nasz czas i uwagę. Upewnij się czy wizerunek jaki tworzysz jest spójny z treścią Twoich filmów, a także innymi social mediami, dzięki którym odbiorca może Cię lepiej poznać. Nim już postarasz się, aby nowa osoba została Twoim stałym widzem i zasubskrybowała Twój profil:
Zastanów się co może wyróżnić Cię na tle innych twórców i przykuć uwagę nowej osoby:
Czy będzie to logo? Miniatura filmu? Oryginalny tytuł? Wspólny dla filmów motyw? Być może kolor dominujący Twoje social media lub intro rozpoczynające Twój film? (więcej o INTRO przeczytasz tu)
W czym możesz być lepszy niż konkurencja?
Na czym polega innowacyjność Twojej treści?
Zoptymalizuj meta – tekst filmów i kanału YouTube
Pomóż znaleźć siebie odbiorcy poprzez SŁOWA KLUCZE. Wykorzystaj moc algorytmu słów tak, aby działał dla Ciebie.
Optymalizacja filmów w serwisie YouTube polega na wyszukiwaniu słów kluczowych, korzystaniu z atrakcyjnych lub zaskakujących tytułów, tworzeniu łatwego skanowania tekstu, pisaniu dobrego opisu, wypełniania tagów i maksymalizowaniu przestrzeni (w tytule i tekście).
Postaw na Jakość – nie ilość.
Wyeliminuj niepotrzebne słowa i używaj popularnych zwrotów, które pomogą odbiorcy Cię odnaleźć. Jednocześnie staraj się tworzyć treści w pełni wolne od kopiowania,
INICJUJ i kreuj NOWE STANDARDY
Współpracuj z innymi twórcami
To fantastyczny pomysł, który pozwoli Ci dotrzeć do nowych widzów. Najkorzystniejszą możliwością w tym przypadku jest współpraca z kimś, kto tworzy treści podobne do Twoich lub bliskie obszarom tematycznym Twoich filmów. Dlaczego warto?
- Obustronna korzyść – zarówno dla Was twórców zyskujących nowych widzów, jak i dla widzów, zyskujących nowe perspektywy
Skontaktuj się z nimi przez e-mail lub prywatne wiadomości w mediach społecznościowych i sprawdź, czy byliby zainteresowani współpracą z Tobą przy nowym projekcie wideo/audio. Przedstaw siebie, swoje pomysły oraz korzyści, jakie twórca może zyskać dzięki takiemu połączeniu. I nie zniechęcaj się, gdy nie otrzymasz odpowiedzi. Powodów takiej sytuacji może być wiele i nie muszą być one związane z przedstawioną przez Ciebie propozycją.
Głośno i wyraźnie zachęć do subskrypcji kanału!
Jasne i czytelne komunikaty są krokiem milowym we wszelkiej relacji. Poinformuj lub przypomnij odbiorcy o możliwości subskrypcji, najlepiej zapowiadając czego już wkrótce można się u Ciebie spodziewać.
Niech wie, że dzięki temu nic go nie ominie!
Podnieś pozycję w wyszukiwarce dzięki liczbie wyświetleń!
Zwłaszcza na samym początku swojej przygody z YouTube warto pamiętać, że pozycja w rankingu popularności zależna jest od ilości wyświetleń. Niestety coraz trudniej jest wybić się ponad przeciętność, a rozpoznawalność nie zawsze uzależniona jest od merytoryki publikowanej treści. Dlatego na samym początku najlepiej skupić się na prostych działaniach i metodach, które skuteczni wspomogą dotarcie do większej ilości odbiorców. Poniżej kilka z takich metod:
- Umieszczenie linku do filmu w innych kanałach social mediów
- Wysyłanie linku wraz z zachęcającym opisem poprzez newsletter
- Udostępnianie linku w grupach i forach skupionych wokół bliskiej Twoim filmom tematyki
Zachęcamy do skorzystania z naszej oferty, dzięki której automatycznie Twój film zyska większą liczbę wyświetleń i subskrypcji, a także dotrze do nowych użytkowników serwisu YouTube. Wystarczy, że klikniesz TUTAJ
Hasła, które mogą być dla Ciebie przydatne lub inspirujące
CHARYZMA I TEMPERAMENT – czyli pewność siebie, która zatrzyma każdego
KREATYWNOŚĆ – czyli artyzm, zabawa lub po prostu przyjemność dzielenia się z innymi
NOWE STANDARDY – to co sprawia, że widz uważa Ciebie za wyjątkowego twórcę
ŚWIADOMOŚĆ SIEBIE I SWOICH FILMÓW – czyli Twoje cele w prowadzeniu kanału, świadomość swojego potencjału, ale także wizerunku; i przede wszystkim odpowiedzialność za treści, które tworzysz
ROZWÓJ – pamiętaj, że ten kto stoi w miejscu, cofa się
Pamiętaj, że początki często bywają trudne, jednak niech nie zniechęca Cię to do działania. Każdy popularny dziś youtuber i twórca zaczynał z tego samego miejsca. Zamiast porównywać się do innych, wyznacz swoje cele i wykorzystaj poznane już narzędzia, aby zrealizować swoje marzenia o rozwoju swoich kanałów.
0 komentarzy