Ważnym aspektem dla wszystkich Youtuberów jest branding. To nie wymysł czy moda. To naprawdę działa!
Wskazówka #2
Upewnij się, że konsekwentnie wyświetlasz swoje logo lub coś, co użytkownicy mogą rozpoznać. Może to być po prostu stała fraza którą wypowiadasz, tzw catch fraze. Coś charakterystycznego tylko dla ciebie. Może to być slogan, motto czy powiedzonko. Na przykład na koniec wszystkich filmów możesz mówić Tu Patryk z www.socialboost, jeśli chcesz zobaczyć więcej wskazówek dotyczących marketingu, zasubskrybuj mój kanał. Zachęcasz ludzi do subskrybowania kanału, ale gdy za każdym razem to zdanie będzie brzmiało tak samo, ludzie nauczą się je rozpoznawać.
Intro
Kolejną bardzo ważną rzeczą, jest intro. Naprawdę krótkie, trzy sekundy to idealny czas. Jeśli będzie dłuższe niż trzy sekundy, ludzie zaczną się trochę denerwować. To YouTube i XXI wiek, ludzie chcą dostać wszystko naprawdę szybko. Niech pojawi się Twoje logo, i charakterystyczna muzyka, która będzie w każdym z Twoich filmów. Powinna być rozpoznawalna bez względu na to, gdzie widzą Twój film, to ważne.
Przykłady polskich YouTuberów z charakterystycznym intro:
Hej Łobuzy, Radzka, Z Dupy, Mówiąc Inaczej, Lekko Stronniczy, Łukasz Jakóbiak, Red Lipstick Monster.
Przykłady:
1. Mówiąc Inaczej
2. Red Lipstick Monster
3. Łukasz Jakóbiak 20m2
Zwiastun
Upewnij się też, że masz stworzony zwiastun, który będzie wyświetlał się wszystkim osobom odwiedzającym Twój kanał, które nie subskrybują go. Zwiastun kanału pełni taką samą rolę jak zwiastun filmu – pozwala pokazać widzom część tego, co znajdą na Twoim kanale, aby zachęcić ich do zasubskrybowania go. Pomaga to utrzymać uwagę użytkownika i zwiększa szanse na zasubskrybowanie przez niego Twojego kanału. Twoi subskrybenci zamiast zwiastuna zobaczą film z sekcji „Co jeszcze warto obejrzeć”
Jak ustawić zwiastun kanału?
- Włącz funkcję dostosowywania kanału.
- Prześlij film, który chcesz ustawić jako zwiastun kanału.
- Otwórz kartę Główna.
- Kliknij kartę Dla nowych gości.
- Kliknij Edytuj .
- Wybierz opcję Zmień zwiastun lub Usuń zwiastun.
Więcej informacji: kliknij tutaj
Masz kilka różnych opcji: możesz umieścić jako zwiastun swój najpopularniejszy film, lub umieścić film wprowadzający, gdzie informujesz o tym, o czym jest Twój kanał, o tym, czego ludzie mogą się spodziewać i dlaczego powinni Cię subskrybować.
Spójność
Kolejną rzeczą, którą musisz zrobić, jest spójne budowanie wizerunku we wszystkich swoich mediach społecznościowych, w serwisie YouTube, Facebooku, Twitterze, Instagramie i na stronie www. Upewnij się, że jeśli masz logo, to jest ono umieszczone we wszystkich tych miejscach. Jeśli nie masz logo, pomyśl o jego utworzeniu, ponieważ jest to coś, po czym ludzie chcą Cię rozpoznać. Logo zwiększa wiarygodność i pomaga zachować spójność.
Nie zawsze chcesz, aby Twoje konto wyglądało w każdym serwisie identycznie, ale musi być rozpoznawalne.
Do zobaczenia niedługo ze wskazówką numer trzy. Jeżeli masz pytania, napisz komentarz poniżej,
0 komentarzy